lørdag 11. desember 2010

Snø, ja takk:)

I natt kom det ca. 10 cm nysnø, og både firbente og matmor hilste snøen velkommen. Nå ser det litt mer ut som det bør på denne årstida, og i dag innviet jeg snøskuffa for sesongen.
Da vi gikk morgenturen, var det herlig å kjenne snødrev i ansiktet. Vi fikk litt ekstra "krydder" på denne turen. Plutselig dukket det opp et stort dyr noen meter foran oss, og to til fulgte - tre elger på rekke og rad. Mirja og Ziki var ganske interesserte. Jeg ville nødig at de skulle sette etter, og klarte å holde igjen ca. 70 kg viljesterk hund:) Mirja ville muligens ikke løpt langt fra meg, mens Ziki mest sannsynlig ville tatt seg god tid. Om ikke annet, var det annet interessant vilt å jakte på.... 
I løpet av de vel 15 åra jeg har bodd på Venabygdsfjellet, var det første gangen jeg så elg på en av mine "bikkjeturer". Noen få ganger har jeg sett elg krysse riksvegen foran bilen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar