lørdag 9. april 2011

Å leve et hundeliv


 Mirja er av det sterke slaget, og jeg bruker ofte belte og strikk når jeg går tur med henne. Da sparer jeg armene. Matmor har visst forsømt båndtreningen... Som oftest går det greit, men av og til dukker det opp noe spennende som Mirja gjerne vil studere nærmere. Plutselig bærer det ut i periferien, og matmor ligger der a la Pladask. Hittil har det gått rimelig bra. Litt lemster har jeg vært, og utsatte steder har gjennomgått ei fargeforandring over litt tid.
 Ziki er ei avslappet vertinne og hun tok seg av gjestene mens Mirja og matmor var ute på tur.

Å ha 4 hunder i huset, slik det er her nå om dagen, kan til tider være litt heftig. Da er det godt med litt avveksling. Hva gjør jeg da? Jo, reiser ned til jack russel terrier Liss og lufter henne:) 
 Jeg gikk meg ut i skogen en vårdag i april
 og på en liten stubbe tok jeg meg en liten hvil
I dag var Liss og jeg på vårens første skogstur, og det var riktig så trivelig. Det er mye spennende å utforske for ei aktiv frøken når snøen forsvinner:)

2 kommentarer:

  1. Så mange fine hundebilder. Ziki må være den perfekte vertinne for hundevenner som kommer på besøk!!

    SvarSlett
  2. Det er litt artig å se samspillet mellom de fire. En dag jeg satt med Lotte på fanget, kom Mirja og ville ha matmors oppmerksomhet. Da sa Lotte klart fra, og Mirja trekte seg tilbake. Ziki er vel mer den perfekte vertinne....

    SvarSlett